Updated on 2023/07/03

写真a

 
KUBOTA Keisuke
 
Organization
Integrated Center for Science and Humanities Humanities/Social Sciences Associate Professor
School of Health Sciences Associate Professor
Title
Associate Professor
Contact information
メールアドレス
External link

Research Interests

  • 英語教育学,言語テスティング,L2ライティング

Research Areas

  • Humanities & Social Sciences / Foreign language education

Education

  • Fukushima University   Graduate School of Human Development and Culture

    - 2019.3

  • Fukushima University   Graduate School of Human Development and Culture

    - 2019.3

Research History

  • Fukushima Medical University   School of Health Sciences   Associate Professor

    2021.4 - Now

  • Fukushima Medical University   Fukushima Medical University Integrated Center for Science and Humanities   Associate Professor

    2020.4 - Now

Professional Memberships

  • 東北英語教育学会

  • 全国英語教育学会

  • 日本言語テスト学会

Committee Memberships

  • 日本言語テスト学会   事務局次長  

    2022.4 - Now   

  • 日本言語テスト学会   JLTA 研修講師派遣委員  

    2020 - Now   

Papers

  • Relationship Between Perception and Performance on an L1 Summary Writing Task of an L2 Text: A Case Study of Japanese EFL University Students

    Shuichi Takaki, Keisuke Kubota

    TELES Journal   43   34 - 42   2023.3

      More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    DOI : https://doi.org/10.57539/telesjournal.43.0_34

  • Developing and Revising a Rating Scale for Reading-to-Write Tasks in Classroom Assessments

    Keisuke Kubota

    TELES Journal   43   43 - 54   2023.3

      More details

    Authorship:Lead author   Language:English   Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    DOI : https://doi.org/10.57539/telesjournal.43.0_43

  • “Assessment Research for the Benefit of Humanity”: An Interview with Randy Thrasher and Yoshinori Watanabe

    Keisuke Kubota, Yuichiro Yokouchi, Rie Koizumi

    Language Assessment Quarterly   2022

      More details

    Language:English   Publishing type:Research paper (other academic)  

  • 東北英語教育学会研究紀要22–40号掲載論文におけるテーマおよび研究デザインの系統的レビュー

    髙木修一,久保田恵佑,横内裕一郎

    東北英語教育学会研究紀要   41   2021.3

      More details

    Language:Japanese   Publishing type:Research paper (scientific journal)  

  • A Systematic Review of Research Designs and Tests Used for Quantification of Treatment Effects in ARELE 13–28

    Takaki, S, Hamada, A, Kubota, K

    ARELE   29   129 - 144   2018

      More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)  

  • The Potential of Empirically Derived Rating Scales for Inexperienced Raters: A Comparative Study on Rating Scales

    Kubota, K

    JLTA Journal   21 ( 0 )   141 - 159   2018( ISSN:2189-5341

      More details

    Publishing type:Research paper (scientific journal)  

    DOI : 10.20622/jltajournal.21.0_141

▼display all

Books

  • 英語教育 2022年 8月別冊

    (高校における「知識・技能」、「思考・判断・表現」、「主体的に学習に取り組む態度」の学習評価)

    大修館書店  2022.7 

     More details

    Language:Japanese  

    Authors name of the chapter and paper which it took charge of:小泉利恵, 髙木修一, 久保田恵佑  

Presentations

  • 技能統合型ライティング用ルーブリックの改善:内容的側面に焦点を当てて

    東北英語教育学会  

      More details

    Event date: 2021.10

  • A performance-data driven approachを用いた 採点基準の一般化可能性

    第45回全国英語教育学会弘前研究大会  

      More details

    Event date: 2019.8

  • TEAP Writing Task B向けの実証的に作成した評価尺度の妥当性検証

    第44回全国英語教育学会京都大会  

      More details

    Event date: 2018.8

  • 英文読解および語彙指導の効果推定に用いられる研究デザインの系統的レビュー

    JACET英語語彙・英語辞書・リーディング研究会合同研究会  

      More details

    Event date: 2018.3

  • ライティングピア評価におけるEBBルーブリックの検証ー評価者バイアスに焦点を当ててー

    第43回全国英語教育学会島根研究大会  

      More details

    Event date: 2017.8

  • 日本人学習者向けのRTWタスク評価基準の検討

    第45回日本言語テスト学会研究例会  

      More details

    Event date: 2017.7

  • Relationship Between Performance and Test-Takers Beliefs of L1 Summary Writing Among Japanese EFL Learners

    4th Annual International Conference of the Asian Association for Language Assessment  

      More details

    Event date: 2017.6

▼display all

Awards

  • 第30回「英検」研究助成(研究部門)

    2017.7